Stránky

středa 22. srpna 2012

První den na Univerzitě

Univerzitn9 knihovna, kde pravděpodobně strávím příští 2 roky

Budík mě vytrhne z pohádkového snění a já rozlepuju oči. Srdce se mi rozbušší, když si uvědomím, co je to vlastně dneska za den. Jdu do školy! A je to tady zase. Těch prvních školních dnů máme za život jen pár, že bychom je spočítaly na prstech jedné ruky. Proto jsou tak jedinečné. Pamatuju si každičký. Ať už jsem žmoulala v jedný ruce mámy ruku a v druhý kytku pro paní učitelku, nebo mě táta objal a popřál hodně štěstí, když jsem šla pyšně na gymnázium Jana Keplera a myslela si, že mi patří svět. Na vejšku jsem se belhala o berlích s výronem kotníku. Aspoň jsem si ale na každé přeplněné přednášce sedla. A dneska se píše rok 2012 a já prožívám to stejné tetelení v břiše, když odpočítávám zastávky metra v Oslu. Mám podpatky a velkou kabelu plnou důležitých věcí. Vlasy volně rozpuštěný. Sáčko a výraz sebevědomé studentky. Jediné co vím je, že nás vzali jen 20 ze 450 a že mám ohromnou radost. Sen o norské univerzitě jsem držela zuby nehty při každodenní rutinní práci v kavárně celý dlouhý rok.

Před budovou se shlukuje pár lidí, blonďatí, hnědoocí, s brýlemi, vysocí. Řekla bych, že je to taková zdravě namíchaná skupina studentů. 10 Norů a 10 mezinárodních studentů. Brazílie, USA, Německo, Pákistán, Island, Malawi, Nový Zéland, Tanzánie, a já, holka z Ořechovky. 
Představují nám Univerzitu, náš obor, naší budoucnost a kolem dokola omílají, jak privilegovanou skupinou jsme. Trochu nám masírují ega a během dne všem několikrát vykouzlí nesmělý úsměv plný zadostiučinění a patřičné hrdosti.

Univerzitní život je super. Učí vás se učit, myslet a hlavně si věřit. Uvědomit si, co vlastně od života chcete a směruje vás na vaší životní cestu. I já vkládám mé veškeré naděje, že tohle byla správná volba, jak se situovat do pracovního kolotoče a sním o výzkumném programu v Africe. Uvidíme, co se z toho vyklube. Nemám nejmenší pochyby o tom, že skrz příležitost, která se mi teď naskytla, budu muset tvrdě makat, abych toho dalšího snu dosáhla. 

Krásný den Vám všem a studujte, otevře Vám to oči!


Žádné komentáře:

Okomentovat